המסלול הבינתחומי ללימודי אמנות

גאיה טירם אוסטרובסקי, צילום: ניסים יצחק

המסלול הבינתחומי נועד למבקשים להתחיל או להמשיך במסע האמנותי האישי שלהם. המסלול משקף מגמה עולמית שבה האמן נתפס כיוצר רב תחומי. התפיסה העכשווית מגדירה את היוצר כבעל ידע חומרי ורעיוני הנע באופן חופשי ממדיום אחד לאחר, ככל שהדבר משרת את דרכי ההבעה שלו והוא עסוק בתהליך של בחינה ובחירה מדויקת של המדיות המתאימות לשפה הסובייקטיבית שלו. בקוביה מורים, אמנים פעילים מומחים בתחומם, העוסקים בהוראת מגוון תחומים; מורים שמביאים לידי ביטוי את הייחוד האישי שלהם בכל קורס אותו הם מלמדים. הקוביה שואפת לאפשר לתלמידים הבוחרים ללמוד במסלול הבינתחומי מנעד רחב של קורסים ואפשרויות מתוכן ניתן להרכיב את מערכת לימודים המתאימה להם ובכך להתפתח באפיקים אישיים מותאמים. המסלול מאפשר מחד גיוון ומאידך התמחות, ופורש בפני התלמידים את כל קורסי הקוביה כאפשרות חדשה במסלול הבינתחומי.

* קבלה למסלול הבינתחומי מותנית בראיון אישי

תוכנית הלימודים

לצורך קבלת תעודה, יש לצבור כ־550 שעות אקדמיות מכלל קורסי הקוביה. ניתן להשלים את לימודי המסלול הבינתחומי בקוביה במהלך שלוש שנים. תלמידי המסלול מחוייבים להירשם לקורס סדנה רעיונית שהוא קורס החובה היחיד אליו ניתן להירשם בכל תקופת הלימודים. תלמידי המסלול הבינתחומי זכאים לחצי יום סטודיו פתוח בשבוע.

  • סדנה רעיונית

    אלעד רוזן

    • שנתי, אחת לשבועיים

    • ימים ושעות: שלישי אחת לשבועיים, 14:00–17:00
    • מפגשים: 14
    • מפגש פתיחה: 21/11/2023
    • שכר לימוד: 2,100 ₪, לא כולל חומרים
    • רשימת חומרים תשלח לנרשמים
    1. ליווי רעיוני של תהליכי העבודה העצמאיים של הסטודנטיות.ים בסטודיו, בעזרת מפגשים אישיים וקבוצתיים. לאורך השנה הסטודנטים יידרשו ליצור עבודות עצמאיות אשר יוצבו במרחב הגלריה וסביבן נקיים דיון קבוצתי אחת למספר שבועות. בתוך כך, הסטודנטיות.ים יעמיקו את יכולת השיח הביקורתי ביצירות אמנות, כמו גם יפתחו הבנה ורפלקציה של העשייה האישית של כל אחת ואחד מהם.
    2. פיתוח הכרות עם שדה האמנות העכשווית. במהלך בשנה נפגוש אמניות.ים ואוצרות.ים בתערוכות בחללי תצוגה בירושלים ומחוצה לה, כמו גם נקיים ביקורי סטודיו במהלכם ניחשף לתהליכי עבודה ומחשבה יצירתיים של דמויות מפתח בשדה המקומי.
    3. פיתוח יכולת קריאה, ניסוח וכתיבה הנוגעת בעשייה אמנותית. לאורך השנה הסטודנטיות.ים יתבקשו לקרוא מספר טקסטים תיאורטיים בהם נדון יחד בכיתה. בנוסף נעסוק בכתיבה ונפתח יכולת לתמלל תהליכי מחשבה שעומדים ברקע העשייה היצירתית של הסטודנטיות.ים.